Στην τελική ευθεία βρίσκεται η πρόσληψη 1.131 γιατρών στο ΕΣΥ

Newsroom
3 Min Read

Την ολοκλήρωση της προκήρυξης για την πρόσληψη 1.131 μονίμων γιατρών στο ΕΣΥ ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, γνωστοποιώντας ότι έχουν υποβληθεί πάνω από 2.000 αιτήσεις. Μιλώντας στην ΕΡΤ, τη χαρακτήρισε «μία από τις μεγαλύτερες προκηρύξεις των τελευταίων ετών».

Σε σχέση με τους χρόνους πρόσληψης, σημείωσε ότι «με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη νομοθεσία, η πρόσληψη από την ημέρα της προκήρυξης μέχρι να πάει η πλειοψηφία των γιατρών στα νοσοκομεία είναι μεταξύ τεσσάρων με έξι μηνών, ενώ σε επείγουσες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξει τοποθέτηση γιατρού σε δύο μήνες».

Ο υφυπουργός Υγείας ανέφερε επίσης, ότι «τρέχουν οι προσλήψεις σε όλες τις κατηγορίες» και συμπλήρωσε: «Έχουμε φέτος 5.000 μόνιμες προσλήψεις, 3.000 επιπλέον επικουρικό προσωπικό». Όπως υποστήριξε, «αυτή τη στιγμή έχουμε το περισσότερο προσωπικό στο ΕΣΥ από όσο είχε ποτέ».

Με αφορμή την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των νοσηλευτών για την ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά, ο Μάριος Θεμιστοκλέους υπογράμμισε την ανάγκη να δοθούν κίνητρα ώστε περισσότεροι νέοι να επιλέξουν τη νοσηλευτική και το ΕΣΥ. Σημείωσε πως το πρόβλημα είναι διεθνές, καθώς «στην Ευρώπη υπάρχει έλλειψη υγειονομικού προσωπικού που φτάνει το 1 εκατομμύριο».

Σχετικά με την ενίσχυση του ΕΚΑΒ και των τουριστικών περιοχών, ανέφερε ότι «έχουν γίνει προσλήψεις επικουρικού προσωπικού και μετακινήσεις από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη προς περιοχές με αυξημένες ανάγκες». Συμπλήρωσε πως «έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι βάρδιες και στη Χαλκιδική και στα νησιά, ενώ έχουν μετακινηθεί και μηχανές του ΕΚΑΒ στις Κυκλάδες και σε άλλα νησιά». Ο Μάριος Θεμιστοκλέους πρόσθεσε στη συνέχεια ότι αναμένονται δύο ελικόπτερα από δωρεές, τα οποία θα ενισχύσουν τις αεροδιακομιδές.

Αναφορικά με τους χρόνους αναμονής στα χειρουργεία, σημείωσε ότι «ο χρόνος αναμονής για τα χειρουργεία είναι ένας από τους βασικούς δείκτες ενός συστήματος υγείας. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει χειρουργείο το οποίο να έχει αναμονή περισσότερα από τέσσερις μήνες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάνει τους πέντε μήνες».

Προανήγγειλε μια νέα ψηφιακή υπηρεσία για τη μείωση των χρόνων αναμονής, η οποία θα ενσωματωθεί στο MyHealth App. Όπως ανακοίνωσε, τους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τους χρόνους αναμονής στα εφημερεύοντα νοσοκομεία, ώστε να επιλέγουν εκείνο με τη μικρότερη αναμονή.

Σχετικά με την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας από τους ασθενείς, ο υφυπουργός ανέφερε: «Κάθε ασθενής που νοσηλεύεται λαμβάνει SMS με ένα ερωτηματολόγιο 30 ερωτήσεων, το οποίο διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ασθενών. Το 75% χαρακτηρίζουν τη νοσηλεία τους καλή ή πολύ καλή, ενώ 9 στους 10 έχουν βρει τον γιατρό που χρειάζονταν για το πρόβλημά τους».

Ο υφυπουργός Υγείας υπογράμμισε ότι το ερωτηματολόγιο αποτελεί εργαλείο διοίκησης και ότι, όταν εντοπίζονται προβλήματα, ο διοικητής έχει υποχρέωση να τα διορθώσει. Όπως σημείωσε: «Εάν ένα πρόβλημα δεν διορθώνεται, οι συνέπειες μπορεί να φτάσουν μέχρι και την απομάκρυνσή του».

Share This Article