
Την συμπερίληψη στη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών για τα «κόκκινα δάνεια» και των δανειοληπτών που η ρύθμισή τους έχει ήδη ολοκληρωθεί ή απολεσθεί ζητεί ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, υπογραμμίζοντας ότι «η αποκατάσταση της νομιμότητας δεν μπορεί να είναι επιλεκτική».
Η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ακολουθεί την απόφαση του Αρείου Πάγου, σύμφωνα με την οποία οι τόκοι των δανείων που ρυθμίστηκαν με τον νόμο Κατσέλη πρέπει να υπολογίζονται επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του συνολικού κεφαλαίου της οφειλής.
«Η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία για τους δανειολήπτες δικαιώνει την προ ημερών παρέμβασή μου, για την ανάγκη της άμεσης εφαρμογής των αποφάσεων της δικαιοσύνης δίχως καθυστέρηση και δεύτερες σκέψεις», σχολίασε ο πρώην πρωθυπουργός.
Το υπουργείο γνωστοποίησε πως η ρύθμιση προβλέπει αναδρομική αναγνώριση για τα υπερβάλλοντα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί από συνεπείς δανειολήπτες, αυτό όμως θα ισχύει μόνο για τις ενεργές ρυθμίσεις.
Τα ποσά αυτά θα αναγνωρίζονται ως ήδη καταβληθέν κεφάλαιο, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και περιορίζοντας αντίστοιχα τον αριθμό των δόσεων που απομένουν έως την πλήρη αποπληρωμή.
«Στην πολιτική το αυτονόητο δεν πρέπει να είναι ζητούμενο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Αντώνης Σαμαράς, τονίζοντας ότι δυσκολεύεται να κατανοήσει με ποια νομική ή ηθική βάση εξαιρούνται από τη ρύθμιση δανειολήπτες που υπέστησαν την ίδια ακριβώς επιβάρυνση.

