
Σε κλίμα έντονης συγκίνησης και ελπίδας πραγματοποιήθηκε στα Γρεβενά η επίσημη τελετή παράδοσης 80 σύγχρονων εργατικών κατοικιών, βάζοντας οριστικό τέλος σε μια απίστευτη οδύσσεια αναμονής για εκατοντάδες πολίτες.
Το συγκεκριμένο οικιστικό έργο, το οποίο σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το μακρινό 2003, παρέμενε για περισσότερες από δύο δεκαετίες πλήρως εγκλωβισμένο στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας και των ανυπέρβλητων διοικητικών εμποδίων. Η ολοκλήρωση και η απόδοσή του στους δικαιούχους αποτελεί μια βαθιά κοινωνική ανάσα για την περιοχή, προσφέροντας μόνιμη στέγη σε ανθρώπους που τη στερούνταν για χρόνια.
Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση, τονίζοντας ότι η υλοποίηση του έργου αποτελούσε προσωπικό και κυβερνητικό στοίχημα.
Οι αντιδράσεις των παρευρισκόμενων αποτύπωσαν το μέγεθος της ανακούφισης: «Δεν το πιστεύουμε ότι συμβαίνει», «περιμέναμε 23 χρόνια για να το δούμε να γίνεται» και «τέρμα οι φιλοξενίες» ήταν μερικές από τις χαρακτηριστικές κουβέντες των ανθρώπων που παρέλαβαν τα κλειδιά των νέων τους σπιτιών, αφήνοντας πίσω τους την αβεβαιότητα.
Η σύμπραξη Υπουργείου – ΔΥΠΑ και το νέο ξεκίνημα
Οι 80 αυτές κατοικίες, οι οποίες χαρακτηρίζονται από σύγχρονες προδιαγραφές, κατασκευάστηκαν με τη στενή συνεργασία του Υπουργείου Εργασίας και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Με την παράδοσή τους, ωφελούνται άμεσα 300 συμπολίτες μας, οι οποίοι αποκτούν πρόσβαση σε μια αξιοπρεπή και ποιοτική διαβίωση. Η κ. Κεραμέως υπενθύμισε πως κατά την ανάληψη των καθηκόντων της είχε δεσμευτεί δημόσια για το ξεπέρασμα όλων των τεχνικών και νομικών κολλημάτων του φακέλου, μια υπόσχεση η οποία τηρήθηκε στο ακέραιο με τη σημερινή παράδοση των κτηρίων.
Η υπουργός επεσήμανε ότι πίσω από τους αριθμούς κρύβονται πραγματικές ανθρώπινες ιστορίες και εργαζόμενοι που πλέον έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν μια σταθερή καθημερινότητα και να δημιουργήσουν πολύτιμες αναμνήσεις με τα παιδιά τους κάτω από τη δική τους στέγη.
Ο κεντρικός άξονας της πολιτικής του υπουργείου, όπως επαναδιατυπώθηκε στα Γρεβενά, εστιάζει στην καθημερινή προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, τη διαρκή στήριξη του εργατικού δυναμικού και τη διασφάλιση των απαραίτητων εγγυήσεων για μια δίκαιη κοινωνική πραγματικότητα.
Η συγκεκριμένη οικιστική παρέμβαση αναμένεται να λειτουργήσει ως οδηγός και για ανάλογα προγράμματα κοινωνικής στέγασης που σχεδιάζονται για το επόμενο διάστημα, με στόχο την ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών της περιφέρειας.

