Μητσοτάκης: Να κρατήσουμε τις πλατφόρμες των social media υπόλογες για τη ψυχική υγεία των παιδιών

Newsroom
4 Min Read

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση "SNF Global Health Initiative. Focus on mental health" στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Η ψυχική υγεία πρέπει να αποτελεί κεντρική προτεραιότητα δημόσιας πολιτικής, υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο πρωθυπουργός έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην προστασία των παιδιών και των εφήβων από την κατάχρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους μας, με μεγάλη σοβαρότητα», ανέφερε, συνομιλώντας με τον πρόεδρο του Ιδρύματος, Ανδρέα Δρακόπουλο. Μιλώντας για την απαγόρευση από το 2027 της πρόσβασης των παιδιών κάτω των 15 από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός τη χαρακτήρισε «τολμηρή απόφαση». Υποστήριξε ότι τα στοιχεία, πως αυτό είναι ένα απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων, είναι αδιαμφισβήτητα. «Πράγματι, προκαλεί ζημιά από πολλές απόψεις και δεν είναι μόνο ο χρόνος που αφιερώνεις, αλλά και το περιεχόμενο που λαμβάνεις. Είμαστε θύματα του doomscrolling, οπότε φαντάσου τι συμβαίνει σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως όταν εκτίθεται σε κάτι που είναι σχεδιασμένο να είναι εθιστικό», ανέφερε.

Συμπλήρωσε ότι αναμένει ρύθμιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη «να κρατήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες».Όπως είπε, «πρέπει να τις πείσουμε ή να τις αναγκάσουμε να συνεργαστούν σε αυτό το ζήτημα».

«Θα στείλουμε ένα μήνυμα στις πλατφόρμες, ότι το να κερδίζουν χρήματα εις βάρος των παιδιών μας είναι απλά απαράδεκτο», συμπλήρωσε. «Κερδίζουν ήδη αρκετά χρήματα “αρπάζοντας” την προσοχή μας, αλλά εδώ προκαλείται σοβαρή ζημιά και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε ως εναλλακτική για τα παιδιά την ενθάρρυνση ώστε να ασχοληθούν με τον αθλητισμό και τις τέχνες. «Πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επενδύσουμε σε χώρους παιχνιδιού. Η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε νέα στάδια και νέες παιδικές χαρές, ιδιαίτερα στα σχολεία μας», επεσήμανε. «Αυτή είναι, λοιπόν, πιθανώς η πιο αποδοτική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε με δημόσιους πόρους» ανέφερε.

Υπενθύμισε στο ακροατήριο ότι ήδη βρίσκεται σε λειτουργία ένας ιστότοπος για τον γονικό έλεγχο, το parco.gov.gr, στον οποίο οι γονείς μπορούν να βρουν οδηγίες για το πώς μπορούν να ρυθμίσουν τα κινητά των παιδιών τους, ώστε να περιορίσουν την πρόσβασή τους σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να ορίσουν χρονικά όρια και να ασκήσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε ό,τι συμβαίνει στον ψηφιακό κόσμο των παιδιών.

«Οι γονείς καταλαβαίνουν. Κάθε φορά που μιλάμε στους γονείς για την απαγόρευση της πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον επειδή βιώνουν την απομόνωση, την επιθετικότητα, τις μεταπτώσεις στη διάθεση όταν τα παιδιά περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο στα κινητά τους»,  τόνισε.

Με αφορμή τη φιλοξενία της εκδήλωδης από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απηύθυνε πρόσκληση στους εύπορους Έλληνες να ακολουθήσουν το παράδειγμα του εφοπλιστή: «Θέλω να το πω δημόσια: εδώ, σε αυτόν τον χώρο, ο Σταύρος Νιάρχος, πίσω στη δεκαετία του ’90, πήρε την τολμηρή απόφαση να διαθέσει ουσιαστικά το 50% της περιουσίας του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έθεσε ένα προηγούμενο και ευελπιστώ πραγματικά ότι πολλοί από τους εύπορους Έλληνες αυτής της γενιάς θα κάνουν τουλάχιστον το ίδιο».

Share This Article