
LIVE η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση «Greece in Orbit – Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».
Δείτε LIVE
Στο Μαξίμου ο σχεδιασμός για τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη στον ΔΔΣ
Στο επίκεντρο σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, βρέθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική παρουσία στο Διάστημα.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει η συμμετοχή της Ελλάδας σε μια τέτοια αποστολή, τόσο για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα όσο και για την ελληνική καινοτομία. Ο Έλληνας αστροναύτης θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από ελληνικές ερευνητικές ομάδες, πανεπιστήμια και φορείς, δίνοντας διεθνή προβολή στην ελληνική επιστημονική παραγωγή.
Πειράματα, τεχνολογία και ελληνική καινοτομία στον ΔΔΣ
Η αποστολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό δεν θα έχει μόνο συμβολικό χαρακτήρα. Ελληνικές εταιρείες θα μπορούν να δοκιμάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, ενώ τα δεδομένα που θα συλλεγούν αναμένεται να αξιοποιηθούν για περαιτέρω έρευνα, εφαρμογές και συνεργασίες με διεθνείς εταίρους.
Η πρώτη εκπροσώπηση της Ελλάδας στο πλήρωμα του ΔΔΣ θεωρείται σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση της ελληνικής παρουσίας σε έναν τομέα υψηλής τεχνολογίας, με προοπτικές για την έρευνα, την εκπαίδευση και την επιχειρηματικότητα.
Εκτόξευση μέσα στην επόμενη διετία
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στην επόμενη διετία, ενώ η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική Διαστήματος, η οποία έχει ορίζοντα το 2035 και στοχεύει στην αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό και διεθνή διαστημικό χάρτη.
Εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στην εκπαιδευτική διάσταση της αποστολής. Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν οι νέοι να στραφούν στις επιστήμες, στην τεχνολογία και στην πρακτική εφαρμογή της γνώσης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκε η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, διαγωνισμών STEM, καθώς και η δυνατότητα αποστολής ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που βρίσκονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.
Ποιοι συμμετείχαν στη σύσκεψη
Στη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.
Η αποστολή του πρώτου Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό αποτελεί ένα βήμα με έντονο συμβολισμό, αλλά και ουσιαστικό επιστημονικό αποτύπωμα, καθώς συνδέει την ελληνική έρευνα, την τεχνολογία και τη νέα γενιά με το μέλλον του Διαστήματος.

