
Σε ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση συμμετείχαν το βράδυ ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» Στέφανος Κασσελάκης, σε μια εκπομπή που κινήθηκε από τα προβλήματα και τις παρεμβάσεις στο ΕΣΥ έως την πολιτική αντιπαράθεση για τον ΣΥΡΙΖΑ, τον Αλέξη Τσίπρα και τις επόμενες εκλογές. Η πρόσκληση προς τον υπουργό είχε διατυπωθεί από τον Τάιλερ Μακμπέθ, παρουσία του Στέφανου Κασσελάκη, κατά τη διάρκεια vidcast του LGBT Center Greece στο YouTube, και ο Άδωνις Γεωργιάδης την αποδέχθηκε.
Στην έναρξη της εκπομπής, μετά την προβολή βίντεο με απόψεις πολιτών για το δημόσιο σύστημα Υγείας, ο υπουργός Υγείας στάθηκε στο βασικό, όπως είπε, πλεονέκτημα του ΕΣΥ, δηλαδή στις δωρεάν υπηρεσίες που παρέχει. Από την πλευρά του, ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε ότι δεν διαθέτει ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα, με τον Άδωνι Γεωργιάδη να του απαντά ότι εύχεται να μη χρειαστεί ποτέ υπηρεσίες περίθαλψης, αλλά αν υπάρξει ανάγκη, «θα σε φροντίσουμε».
Με επίκεντρο τη λειτουργία του ΕΣΥ, ο υπουργός Υγείας αναγνώρισε ότι η έλλειψη νοσηλευτών αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, τονίζοντας παράλληλα ότι το σύστημα διαχειρίζεται περίπου 85.000 περιστατικά την ημέρα. Στην ίδια συζήτηση υπερασπίστηκε και τη λειτουργία των ραντεβού μέσω του 1566, αναφέροντας ότι κλείνονται μέσα σε διάστημα ημερών και ότι φτάνουν περίπου τις 400.000 κάθε μήνα. «Μην πυροβολείτε το ΕΣΥ» είπε χαρακτηριστικά.
ΕΣΥ, «φακελάκι» και ανακοινώσεις για 1.131 θέσεις γιατρών
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ζήτημα του «φακελακίου», με τον Άδωνι Γεωργιάδη να παραδέχεται ότι το φαινόμενο εξακολουθεί να υπάρχει. Όπως είπε, πρόκειται για πρακτική που δεν εμφανίζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, ακόμη και στην Ελβετία. «Σιχαίνομαι το φακελάκι» ανέφερε, ενώ πρόσθεσε: «Προσωπικά, όπου βρω το φακελάκι, τους ξηλώνω».
Συνδέοντας το θέμα με τις αλλαγές στο σύστημα, ο υπουργός Υγείας υποστήριξε ότι οι λίστες αναμονής έχουν μειωθεί και ότι πλέον οι γιατροί του ΕΣΥ μπορούν να ασκούν και ιδιωτικό έργο. Κατά την τοποθέτησή του, αυτό περιορίζει τα κίνητρα για άτυπες πληρωμές, καθώς, όπως είπε, η μέση αναμονή για ψυχρό χειρουργείο έχει μειωθεί κατά 92%.
Σχολιάζοντας τις θέσεις των «Δημοκρατών» για την Υγεία, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι πολλές από τις προτάσεις που παρουσίασε ο Στέφανος Κασσελάκης είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε διαδικασία εφαρμογής από το υπουργείο Υγείας. Σε πιο προσωπικό τόνο, του είπε ότι με όσα υποστηρίζει μπορεί να τον καλωσορίσει στη Νέα Δημοκρατία και στο υπουργείο Υγείας του Άδωνι Γεωργιάδη, για να προσθέσει: «Πολύ δεξιός μας βγαίνεις».
Ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε επίσης ότι την Πέμπτη θα προχωρήσει σε σημαντικές ανακοινώσεις για την προκήρυξη 1.131 θέσεων μόνιμων γιατρών στο ΕΣΥ, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι θέσεις αυτές θα καλυφθούν.
Τι είπε ο Γεωργιάδης για φάρμακα, χειρουργεία και τον «Ευαγγελισμό»
Στην ίδια συζήτηση ο Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε ότι η Ελλάδα διαθέτει τα φθηνότερα φάρμακα στην Ευρώπη και περιέγραψε την εικόνα με τη φράση: «Έρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα το καλοκαίρι και φεύγουν με σακούλες φάρμακα». Όπως είπε, αυτό συμβαίνει επειδή στις χώρες τους οι τιμές είναι τριπλάσιες.
Αναφερόμενος στη συνολική εικόνα του συστήματος, δήλωσε ότι έχει επιτευχθεί το μεγαλύτερο ρεκόρ όλων των εποχών σε χειρουργεία στο ΕΣΥ και αντέτεινε στην κριτική που δέχεται: «Είναι δυνατόν να μου λένε ότι θέλω να το παραδώσω σε ιδιώτες;».
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν σύντομα ανακοινώσεις για τη δημιουργία Κέντρου Ανακουφιστικής Υγείας στην Αθήνα, διευκρινίζοντας ότι αυτό θα γίνει στα βόρεια της πόλης.
Απαντώντας σε κριτική εργαζόμενης στον «Ευαγγελισμό», ο υπουργός Υγείας είπε ότι στο νοσοκομείο υλοποιούνται έργα ύψους 50 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι ιδιωτικές χορηγίες. Στο ίδιο σημείο σχολίασε ότι δεν γίνεται εργαζόμενη του νοσοκομείου να μην θυμάται την κατάσταση που επικρατούσε πριν από την περίοδο διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και τη δική του θητεία στο υπουργείο.
Οι προτάσεις του Τάιλερ Μακμπέθ για το σύστημα Υγείας
Κατά τη διάρκεια της εκπομπής προβλήθηκε και μαγνητοσκοπημένο βίντεο στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους, στο οποίο ο Στέφανος Κασσελάκης καλούσε τον Τάιλερ Μακμπέθ να παρουσιάσει την εμπειρία του από τη θητεία του σε δομές Υγείας στις ΗΠΑ.
Ο Τάιλερ Μακμπέθ ανέφερε ότι στόχος είναι να προχωρήσουν μικρές αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις στο υπάρχον σύστημα Υγείας, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε βάθος χρόνου. Ως βασική πρόταση παρουσίασε την επέκταση της προηγμένης νοσηλευτικής ιατρικής.
Ειδικότερα, μίλησε για μια λύση νοσηλευτών προηγμένης ιατρικής, παρόμοια, όπως εξηγήθηκε, με τον ρόλο των οικογενειακών γιατρών στην Ελλάδα, οι οποίοι θα λειτουργούν ως αυτόνομοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας. Σύμφωνα με την περιγραφή που δόθηκε, θα μπορούν να συνταγογραφούν φάρμακα, να καταρτίζουν σχέδια φροντίδας, να αξιοποιούνται σε αγροτικές περιοχές και κλινικές και να έχουν παρουσία σε πολλές βαθμίδες του συστήματος Υγείας.
Σχολιάζοντας όσα ακούστηκαν, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι βρίσκει τις προτάσεις πολύ ενδιαφέρουσες, ευχαρίστησε τον Τάιλερ Μακμπέθ και ανέφερε ότι από την αρχή τον θεωρούσε πολύ συμπαθή.
Η πολιτική συζήτηση για ΣΥΡΙΖΑ, Τσίπρα και εκλογές
Η συζήτηση μεταφέρθηκε αργότερα στην πολιτική επικαιρότητα, με τον Στέφανο Κασσελάκη να δηλώνει θλιμμένος για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Άδωνις Γεωργιάδης τον ρώτησε ευθέως: «Έχεις καταλάβει ότι ο Τσίπρας σας την είχε στημένη από την αρχή;». Ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» απάντησε: «Το κατάλαβα εν μέσω της θητείας μου».
Ο υπουργός Υγείας σχολίασε ακόμη τα ποσοστά της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης στις δημοσκοπήσεις, υποστηρίζοντας ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είχε τον ΣΥΡΙΖΑ σε καλύτερη θέση όταν απομακρύνθηκε από την ηγεσία του. Από τη δική του πλευρά, ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» ανέφερε ότι οι επιλογές και οι εξελίξεις εκείνης της περιόδου θα κριθούν συνολικά από τους πολίτες στις επόμενες εκλογές και ξεκαθάρισε ότι ο ίδιος παραμένει στραμμένος στην επόμενη ημέρα και όχι στις εσωκομματικές συγκρούσεις του παρελθόντος.
Σε άλλο σημείο της συνομιλίας, απαντώντας σε ερώτηση του Στέφανου Κασσελάκη, ο Άδωνις Γεωργιάδης παραδέχθηκε ότι συχνά είναι προκλητικός στον δημόσιο λόγο του. Όπως είπε, μπήκε στην πολιτική για να «σπάσει» την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς.
Πρόσθεσε ακόμη ότι «Είμαι μονιασμένος με όλους», εξηγώντας ότι διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τους περισσότερους πολιτικούς του αντιπάλους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σταματήσει τις ιδεολογικές συγκρούσεις του.
Η κουβέντα έκλεισε ξανά με πολιτικό πρόσημο, καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης επέμεινε ότι οι «Δημοκράτες» θα κατέβουν με αυτόνομη πορεία στις εκλογές. Παρά τις πιέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη, δεν αποκάλυψε σε ποιες περιφέρειες θα είναι υποψήφιος.
Παρακολουθήστε τη συζήτηση

