
«Δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί», ήταν η πρώτη δήλωση του Δημήτρη Αβραμόπουλου, λίγα λεπτά μετά την είδηση που «έσκασε» στα δημοσιογραφικά γραφεία ότι έχει εκδοθεί σε βάρος του ένταλμα σύλληψης από τις βελγικές αρχές για το Qatargate.
Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δηλώνει ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση της ασυλίας του, οι ελληνικές αρχές θα ακολουθήσουν τη διαδικασία που προβλέπεται για τέτοιες υποθέσεις. Το Newpost παρουσιάζει τα επόμενα βήματα σε Ελλάδα και Βέλγιο.
Η διαδικασία στην Ελλάδα
Ο φάκελος της υπόθεσης, εν προκειμένω το ένταλμα σύλληψης όπως έχει σταλεί από τις βελγικές αρχές, βρίσκεται ήδη σύμφωνα με πληροφορίες στον Άρειο Πάγο. Στη συνέχεια, μέσω του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ακόμη και μέσα στη μέρα, θα αποσταλεί στη Βουλή προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία για την άρση της ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου.
Μόλις δοθεί το πράσινο φως από τη Βουλή, θα πρέπει να εκτελεστεί το ένταλμα σύλληψης.
Ο κ. Αβραμόπουλος θα παρουσιαστεί στον 4ο όροφο της Εισαγγελίας Εφετών, όπου θα πληροφορηθεί επισήμως γιατί έχει εκδοθεί εις βάρος του το ένταλμα σύλληψης. Δηλαδή γιατί τον κατηγορούν οι βελγικές αρχές.
Ο ίδιος, μέσω της ανακοίνωσης που εξέδωσε, αναφέρει ότι η υπόθεση σχετίζεται με αμοιβή του από την ΜΚΟ Fight Impunity του Παντσέρι.
«Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.
Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη», επισημαίνει ο κ. Αβραμόπουλος.
Μόλις λάβει επίσημη ενημέρωση, θα ερωτηθεί από τις ελληνικές δικαστικές αρχές αν συναινεί στην έκδοσή του. Αν αρνηθεί, τότε την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.
Αν συμφωνήσει, οι ελληνικές αρχές θα επικοινωνήσουν με τις βελγικές προκειμένου να γίνει και η μεταγωγή του στις Βρυξέλλες.
Νομικοί κύκλοι εξηγούσαν στο Newpost ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ο κ. Αβραμόπουλος δεν μπορεί να ταξιδέψει, καθώς εκκρεμεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης.
Η διαδικασία στο Βέλγιο
Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία στην Ελλάδα, σειρά έχει το Βέλγιο. Εκεί προβλέπονται τα εξής βήματα:
- Παραδίδεται στις βελγικές δικαστικές αρχές και οδηγείται ενώπιον ανακριτή ή αρμόδιου δικαστή.
- Ο δικαστής εξετάζει αν χρειάζεται προφυλάκιση.
- Η προφυλάκιση μπορεί να διαταχθεί αν υπάρχει κίνδυνος φυγής, επηρεασμού μαρτύρων, υποτροπής ή παρεμπόδισης της έρευνας.
- Αν δεν υπάρχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, τότε αφήνεται ελεύθερος, ενδεχομένως με όρους όπως:
- υποχρέωση εμφάνισης στις αρχές,
- απαγόρευση εξόδου από τη χώρα,
- παράδοση διαβατηρίου,
- περιορισμούς στις μετακινήσεις ή στις επαφές με συγκεκριμένα πρόσωπα, ακόμη και «βραχιολάκι».

