
Το κυβερνητικό αφήγημα αμφισβήτησε από το βήμα της Βουλής ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, λέγοντας πως «πίσω από τους επικοινωνιακούς τίτλους και τις κυβερνητικές εξαγγελίες, τα μεγάλα προβλήματα παραμένουν»,
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, έκανε λόγο για «μια κυβέρνηση που επενδύει στην εικόνα, αλλά αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας και της αγοράς».
Μιλώντας για τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση επιλέγει να κινείται πίσω από τα γεγονότα. Να διορθώνει καθυστερημένα προβλήματα που η ίδια δημιούργησε, ή άφησε να διογκωθούν. Να διαχειρίζεται τις συνέπειες αντί να αντιμετωπίζει τις αιτίες. Αλλά και να εξυπηρετεί επιλεκτικά οικονομικά συμφέροντα. Όπως των εργολάβων του Ταμείου Ανάκαμψης και του Υπερταμείου, αλλά και των golden boys που φωτογραφίζετε με συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου».
Σχολιάζοντας την πανηγυρική διάθεση της κυβέρνησης για την τροπολογία που αλλάζει τον υπολογισμό των τόκων για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε πως δεν αποτελεί κάποια γενναία πολιτική πρωτοβουλία , αλλά την καθυστερημένη συμμόρφωση σε μια δεσμευτική δικαστική απόφαση.
Όπως τόνισε: «Αντί να εφαρμόσει άμεσα την απόφαση, η κυβέρνηση επιχείρησε να κερδίσει χρόνο. Ακούσαμε για ‘χρυσές τομές’. Ακούσαμε για ‘βέλτιστους τρόπους εφαρμογής’. Ακούσαμε ακόμη και για περιθώρια ερμηνείας. Ποια περιθώρια ερμηνείας; Η απόφαση της πλήρους ολομέλειας του Αρείου Πάγου ήταν απολύτως σαφής: Ήταν μια αμετάκλητη και δεσμευτική δικαστική απόφαση, που όφειλε να εφαρμοστεί από την πρώτη ημέρα».
Παράλληλα, τόνισε ότι το πραγματικά κρίσιμο ζήτημα είναι τι θα γίνει με τους χιλιάδες δανειολήπτες των οποίων οι ρυθμίσεις καταγγέλθηκαν με βάση έναν τρόπο υπολογισμού που κρίθηκε οριστικά παράνομος. «Θα αποκατασταθεί η αδικία, ή η κυβέρνηση θα αρκεστεί σε μια τυπική νομοθετική προσαρμογή;» διερωτήθηκε. «Δεν μπορεί να υπάρχει δικαίωση για το μέλλον και αδικία για το παρελθόν», σημειώνοντας ότι η νομιμότητα δεν εφαρμόζεται επιλεκτικά.
Σχετικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό, ο Νίκος Ανδρουλάκης δήλωσε ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου αναδεικνύει την πλήρη αποτυχία της κυβέρνησης να δώσει μια δίκαιη και βιώσιμη λύση στο ιδιωτικό χρέος συνολικά, καθώς τα αποτελέσματα είναι πενιχρά. «Δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία στον πολίτη που έχει πραγματικά ανάγκη, δίνει πολλές ευκαιρίες κερδοσκοπίας στα funds και τους servicers», είπε.
Για τις ρυθμίσεις οφειλών ο Νίκος Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ καταθέτει ξανά τροπολογία για 120 δόσεις για οφειλές προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, με κίνητρο κουρέματος έως 30% για τους συνεπείς.
«Αυτό αποτελεί δίκαιο μέτρο ανακούφισης των μικρομεσαίων. Γιατί η λύση δεν είναι να παγιδεύεις τους πολίτες στα χρέη. Η λύση είναι να τους δίνεις μια ρεαλιστική δυνατότητα να τα αποπληρώσουν», είπε.

