Την επίτευξη σημαντικών τομών στην Παιδεία έως το 2026, καθόρισε ως στόχο η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, σε τηλεοπτική της εμφάνιση νωρίτερα το πρωί της Πέμπτης. «Αυτό σημαίνει αποτελεσματικότητα και σύνδεση του κυβερνητικού έργου με τις ανάγκες και τα θέλω των πολιτών», ανέφερε, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, η κ. Ζαχαράκη.
Η υπουργός αναφέρθηκε στην εν εξελίξει διαδικασία ίδρυσης των παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα και στα Πρότυπα, Πειραματικά και Ωνάσεια Σχολεία, με αφορμή τη διενέργεια εξετάσεων και κλήρωσης στις αρχές Μαΐου.
«Προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στους Έλληνες μαθητές και τις Ελληνίδες μαθήτριες. Θέλουμε καλύτερες επιλογές για την οικογένεια η οποία μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα αλλά και να μην θέλει να στέλνει το παιδί στο ιδιωτικό σχολείο. Και πλέον το ελληνικό δημόσιο σχολείο στις παραπάνω σχολικές μονάδες δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να κάνει δραστηριότητες σε ομίλους, να διδάσκεται καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους. Και αυτό μπορεί να μεταφέρει, το θετικό αποτύπωμα και στα υπόλοιπα σχολεία», τόνισε η κ. Ζαχαράκη.
Για τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, η υπουργός ανέφερε ότι προχωρά η αξιολόγηση του κάθε Ιδρύματος και ξεκαθάρισε ότι «μόλις αξιολογηθούν και πιστοποιηθούν, τότε και μόνο τότε μπορεί να λειτουργήσουν». Μάλιστα, ανέφερε ότι μόνο ένα από τα ξένα πανεπιστήμια έχει αιτηθεί να αρχίσει το 2026.
Αναφορικά με την αξιολόγηση των αιτήσεων η υπουργός επεσήμανε ότι «και τα ίδια τα Ιδρύματα ζητούν να αξιολογηθούν αυστηρά, έτσι ώστε μετά η ψήφος εμπιστοσύνης του Έλληνα γονέα και του παιδιού που θα δοθεί σε κάθε Ίδρυμα να γίνει με πλήρη συνείδηση, ότι θα έχει υψηλού επιπέδου σπουδές και ένα δίπλωμα το οποίο θα οδηγεί σε επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναγνώριση».
Η κ. Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι ταυτόχρονα με αυτή τη διαδικασία ενισχύεται και διεθνοποιείται και το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, αναφέροντας ότι «αρκετά εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν έτσι ώστε τα ελληνικά πανεπιστήμια να συνεργαστούν με ξένα πανεπιστήμια σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών. Και μάλιστα πολύ ισχυρά πανεπιστήμια για τη δημιουργία κοινών μεταπτυχιακών».
Η υπουργός Παιδείας έθεσε υπό μορφή ερωτημάτων τρεις σημαντικές παραμέτρους της μεταρρύθμισης στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
«Ποιος δεν θέλει τα παιδιά μας τα οποία φεύγουν για σπουδές να έχουν την επιλογή, όσα εξ αυτών θέλουν, να μείνουν στην πατρίδα τους; Ποιος δεν θέλει τους καθηγητές μας οι οποίοι επιλέγουν αυτή τη στιγμή ένα ίδρυμα στο εξωτερικό να μείνουν εδώ; Ποιος δεν θέλει όλη αυτή, την οικονομική ανάπτυξη που θα έχει η χώρα;» υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει άλλος χρόνος για αναμονή.
Για τον νέο θεσμό του ψηφιακού φροντιστηρίου, η κ. Ζαχαράκη ανέφερε ότι «είναι μια πολύ σημαντική κατάκτηση» και ότι «49.000 μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα και τα παιδιά που φοιτούν στην Γ΄Λυκείου κάνουν επαναλήψεις της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων».
Ερωτηθείσα σχετικά με την υπόθεση του πορίσματος του ΕΔΟΑΣΑΑΜ, η Σοφία Ζαχαράκη απάντησε:
«Που είναι η παλινωδία της κυβέρνησης; Μιλάμε για μια σημαντική ανεξάρτητη αρχή (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που απέκτησε η χώρα και έναν οργανισμό που δεν πρέπει με τίποτα να απαξιωθεί η ουσία και η σημασία του. Ο κ. Παπαδημητρίου ο οποίος παραιτήθηκε, πράγματι προκάλεσε σύγχυση τη στιγμή που πρέπει να ανακτήσουμε εμπιστοσύνη στα δεδομένα και στην ασφάλεια. Τα υπόλοιπα συμπεράσματα του πορίσματος θα γίνουν κομμάτι της νομοθεσίας για να γίνει ασφαλέστερος ο σιδηρόδρομος».
Τέλος, ερωτηθείσα για τη δημοσκοπική εικόνα της κυβέρνησης και την εκλογική προοπτική, η υπουργός τόνισε ότι «εμείς στο τέλος της διαδρομής, που θα έχουμε δυο πλήρεις θητείες θα κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και θα τους πούμε αυτά πετύχαμε στην Παιδεία, στην Υγεία. Δεν είναι λίγο για ένα κόμμα που διάγει τον έκτο χρόνο διακυβέρνησης να συγκρατεί τις δυνάμεις του και ο πρωθυπουργός να διατηρεί το μεγάλο προβάδισμα στο κομμάτι της εμπιστοσύνης. Το ζητούμενο είναι να μπορέσουμε να πείσουμε τους πολίτες ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε έτσι ώστε να είμαστε συνεπείς σε αυτά που υποσχεθήκαμε και να παραδώσουμε ένα καλύτερο κράτος απ’ αυτό που παραλάβαμε».
The post Ζαχαράκη: «Δίνουμε περισσότερες και καλύτερες επιλογές για τα παιδιά και τις οικογένειες που εμπιστεύονται το δημόσιο σχολείο» appeared first on Newpost.gr.