Βασίλης Κικίλιας: «Δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά»

By
3 Min Read

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη», αναφέρθηκε σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από την πολιτική επικαιρότητα μέχρι την ανάπτυξη της ναυτιλίας στη χώρα.

Σχολιάζοντας την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, ο κ. Κικίλιας υποστήριξε ότι «στην πολιτική δεν υπάρχουν φιλοδοξίες ερήμην των πολιτών» και ότι τα σχέδια χωρίς τον λαό είναι «άδεια πουκάμισα». Αναγνώρισε ότι στη δεύτερη τετραετία μιας κυβέρνησης είναι λογικό τα ποσοστά να είναι χαμηλότερα, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κόσμος, κυρίως με το κόστος διαβίωσης. Παράλληλα, άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά» και ότι η στρατηγική της περιορίζεται στην αντικυβερνητική ρητορική, χωρίς ένα σαφές, ρεαλιστικό αφήγημα.

Ο υπουργός ανακοίνωσε την κατάθεση, το φθινόπωρο, ενός κρίσιμου νομοσχεδίου για τη ναυτική εκπαίδευση. Στόχος του είναι η απλοποίηση των διαδικασιών, η μείωση της γραφειοκρατίας και η δημιουργία ενός πιο ευέλικτου πλαισίου, ώστε να δοθούν κίνητρα σε δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια να επενδύσουν στη ναυτική εκπαίδευση.

Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, αναφέροντας ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως (5.300 πλοία). Τόνισε επίσης τη συνεισφορά του κλάδου, με πάνω από 1.700 ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα και 50.000 καλά αμειβόμενους εργαζόμενους. Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, που φτάνει τα 18-19 δισ. ευρώ ετησίως, επενδύεται σε διάφορους τομείς, όπως τα ακίνητα, οι επιχειρήσεις τεχνολογίας και ο πολιτισμός.

Στρατηγική σημασία των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην ανάπτυξη των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας. Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ότι αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της πόλης και ότι το Υπουργείο έχει δρομολογήσει μεγάλα έργα για την αναβάθμισή του. Ανέφερε ότι η πολυπόθητη επέκταση του 6ου Προβλήτα, ύψους 130 εκατ. ευρώ, έχει ήδη ξεκινήσει, με άμεσα οφέλη για την τοπική οικονομία.

Σχετικά με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο υπουργός επισήμανε πως έχει καθιερωθεί στον παγκόσμιο χάρτη ως σημαντικό κέντρο για την ενέργεια και τα στρατιωτικά logistics. Η ένταξή του στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών του επιτρέπει να λαμβάνει απευθείας χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι το υπουργείο επενδύει 23,6 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών του λιμένα και τη σύνδεσή του με την Περιφερειακή Οδό. Κλείνοντας, υπογράμμισε τη διεκδίκηση για τη δημιουργία του νέου ευρωπαϊκού διαδρόμου «Βαλτική-Μαύρη Θάλασσα-Αιγαίο», ώστε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να εξελιχθεί σε διεθνές ενεργειακό hub και εμπορευματική πύλη για την Ανατολική Ευρώπη.

The post Βασίλης Κικίλιας: «Δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά» appeared first on Newpost.gr.

Share This Article