Κάποια στιγμή με είχε φωνάξει η ΕΣΗΕΑ να μιλήσω σε κάτι σεμινάρια που διοργάνωνε, για τη δημοσιογραφία και την επέλαση των νέων τεχνολογιών στην ενημέρωση.
Έγραφα ακόμη για τα ΜΜΕ εκείνη την εποχή, ωραίες μέρες, πριν οι εφημερίδες δούνε τα ραδίκια ανάποδα, πριν τα περιοδικά τινάξουν τα πέταλα, πριν τα ραδιόφωνα κάτσουνε τη βάρκα.
Ωραίες μέρες.
Τίγκα, βέβαια, στα fake news και τότε, όπως και τώρα, απλώς δεν είχανε φωνή οι πολίτες για να ξεσκεπάζουν τις ομορφιές των media.
Ενώ στο 2025, μόλις ξεστομίσεις ή γράψεις μια μαλακία, σε παίρνει ο διάολος πριν προλάβει καν να παραγγείλει καινούρια περιπολικά η κυβέρνηση.
Τόσο γρήγορα…
Τέλος πάντων, ανεβαίνω στο βήμα, τίγκα η αίθουσα (μιλάγανε κι άλλοι, δεν ήμουν μόνο εγώ!), λέω, λέω, λέω, με κοιτάζανε λίγο περίεργα γιατί έφερνα κάπως στον άγγελο εξάγγελο του Σαββόπουλου (και του Κυριάκου!), δεν είχα και πολλά ευχάριστα να καταθέσω, φτάνω και στο κουμπί τσ’ Αλέξαινας, στο μέλλον της ενημέρωσης:
SoLoMo!
Αυτό μας έκανε Social, Local, Mobile, σε απλά ελληνικά δηλαδή, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Τοπικά Νέα, Κινητή Τηλεφωνία.
Εκεί όπου έπρεπε, με λίγα λόγια, να επενδύσουν οι ιδιοκτησίες, για να σώσουνε τον πάτο τους στη νέα εποχή.
Γιατί οι εφημερίδες, τα περιοδικά και τα ραδιόφωνα όδευαν ολοταχώς προς την περιθωριοποίηση…
Μόνο ξύλο δεν έφαγα απ’ τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες!
Από που κι ως που, δεν γίνονται αυτά, απ’ το κεφάλι σας τα βγάζετε και βάλε και πάρε και δώσε.
Μου τα στρίψανε τ’ αυτάκια, που λέμε και στο Τρίκαλο.
Ολίγα έτη αργότερα, ωστόσο, δικαιώθηκε το SoLoMo, δικαιώθηκε εκατό τοις εκατό και ο αρθρογράφος των NYTimes που τα είδε όλα πρώτος.
Από εκεί το είχε τσουρνέψει το στόρι ο Ρεπόρτερ Ξανθάκης, όλοι οι μεγάλοι κλέβουν, όχι μόνο ο Σαββόπουλος!
Τέλος πάντων, να μην τα πολυλογώ, ήρθε προ ημερών και το Ευρωβαρόμετρο να το πει το ίδιο ποίημα:
Το 65% των Ελλήνων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώνεται σχετικά με κοινωνικά και πολιτικά θέματα, ένα ποσοστό αισθητά υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε., που φτάνει το 57%.
Η τηλεόραση υποχωρεί και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται στην κυριότερη πηγή ενημέρωσης των πολιτών για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, σύμφωνα με τα ευρήματα για τη χρήση των σόσιαλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Νταξ, περισσότερο σκλαβάκια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι οι νεότερες ηλικίες, αλλά άμα θέλεις να επενδύσεις εκεί θα ποντάρεις.
Που θα τα σπρώξεις τα λεφτά, στα παππούδια σαν εμένα;
Δε νομίζω…
Υπάρχει, όμως, κι ένα ζητηματάκι ακόμη
Υπάρχει και το ζητηματάκι των fakenews.
Όπως μαθαίνουμε απ’ το Ευρωβαρόμετρο, το 58% των ερωτηθέντων εν Ελλάδι δηλώνει ότι εκτέθηκε σε ψευδείς ειδήσεις ή παραπλανητικό περιεχόμενο μέσα στην τελευταία εβδομάδα, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που φθάνει το 49%.
Λίαν αναβαθμισμένα δηλαδή τα fake news, τόσο ποιοτικά όσο και (κυρίως) ποσοτικά.
Και με την επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης, θα εκτιναχθούν στη στρατόσφαιρα!
Εκεί, λοιπόν, ακούμε διάφορες “ψύχραιμες φωνές” (υπουργούς της κυβέρνησης, το εντιτόριαλ της “Καθημερινής”), να ζητούν “μια νέα αγωγή του πολίτη”.
Να διδάσκονται, ας πούμε, στα σχολεία τα πιτσιρίκια, πως να ξεχωρίζουν την αλήθεια από την παραμύθα.
Και ρωτάω εγώ, με το φτωχό μου το μυαλό:
Θα επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν και για ομορφιές του τύπου “πετάνε οι επενδύσεις στη χώρα” (όταν ακόμη και ο συγχωρεμένος ο Σημίτης προειδοποιούσε ότι είναι ρίαλ εστέητ και αγορά υφισταμένων επιχειρήσεων), “δεν είχαμε ιδέα για όσα συνέβαιναν στον ΟΠΕΚΕΠΕ” (όταν προσφάτως παραδέχθηκε πρωτοκλασάτος υπουργός ότι το ξέρανε από το 2019), “η ακρίβεια είναι σαν τη γρίπη, όπως ήρθε θα φύγει” (τελικά ήταν σαν τ’ αρθριτικά), “εθνική ήττα η συμφωνία των Πρεσπών, βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στην Ε.Ε.” (αλλά μετά τις εκλογές του 2019, “η τήρηση της συμφωνίας των Πρεσπών, προϋπόθεση για το ευρωπαϊκό μέλλον της Βόρειας Μακεδονίας”) ή θα δοθεί με απευθείας ανάθεση η δουλειά σε τίποτις καλόπαιδα με γαλάζιο πεντιγκρί;
Ήρεμα ρωτάω.
Για την ώρα…
The post Τηλεόραση εναντίον Σόσιαλ: Ξερό διπλό! appeared first on Newpost.gr.

