Ερώτηση στη Βουλή για τις δρομολογούμενες αλλαγές στους διαγωνισμούς για τα ΚΤΕΛ κατέθεσαν 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο. Υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση, «προχωρά, χωρίς θεσμική διαβούλευση, χωρίς ενημέρωση και χωρίς σεβασμό στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, σε μια σειρά επιλογών που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τον κοινωνικό χαρακτήρα του μεταφορικού έργου των ΚΤΕΛ, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για την είσοδο μεγάλων επιχειρηματικών σχημάτων».
Οι βουλευτές της αντιπολίτευσης αναφέρουν ότι ο ν. 4974/2022 προβλέπει ότι οι διαγωνισμοί για το υπεραστικό και αστικό μεταφορικό έργο πρέπει να προκηρύσσονται «σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα ή γεωγραφική περιοχή» και προσθέτουν ότι το υπουργείο «εμφανίζεται να αλλάζει άρδην το μοντέλο», προωθώντας διαγωνισμούς ανά Περιφέρεια, αντί ανά Περιφερειακή Ενότητα. Όπως υποστηρίζουν «Η απόφαση της κυβέρνησης να προκηρύξει διαγωνισμούς σε επίπεδο Περιφέρειας δημιουργεί απαιτήσεις τεράστιου στόλου και κεφαλαίων, τις οποίες μόνον μεγάλες εγχώριες ή ξένες εταιρείες μπορούν να καλύψουν».
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση ουσιαστικά δημιουργεί ένα περιβάλλον που ευνοεί τη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγα μεγάλα σχήματα, οδηγώντας σε «βίαιη περιθωριοποίηση» το στηριγμένο σε τοπικούς μετόχους, οδηγούς και ιδιοκτήτες λεωφορείων μοντέλο των ΚΤΕΛ, «που επί δεκαετίες εξασφαλίζει συγκοινωνιακή κάλυψη ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές».
«Μεταφέροντας το βάρος του έργου σε μεγάλους ιδιώτες και επιχειρηματικά σχήματα που λειτουργούν με καθαρά οικονομικά κριτήρια, ο κίνδυνος είναι προφανής: Οι μη εμπορικές, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές θα μείνουν συγκοινωνιακά ακάλυπτες, καθώς κανένας μεγάλος παίκτης δεν θα ενδιαφερθεί για δρομολόγια που δεν αποφέρουν κέρδος. Οι δημόσιες μεταφορές αποτελούν κοινωνικό αγαθό, όχι πεδίο κερδοσκοπίας», εκτιμούν οι βουλευτές του κόμματος της Αριστεράς.

