Κυρανάκης: «Οι αγρότες εκβιάζουν την κυβέρνηση» – Υπερασπίζεται τους ελέγχους στον ΟΠΕΚΕΠΕ – Τι λέει για τρόλεϊ, λεωφορεία, μετρό, ταξί και τρένα

By
3 Min Read

Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους τοποθετήθηκε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη συνέντευξή του στον Νίκο Παναγιωτόπουλο στο KONTRA κατηγορώντας ευθέως τους αγρότες ότι εκβιάζουν την κυβέρνηση με τα μπλόκα. «Δεν πιστεύω ότι πρέπει να εκβιάζεται οποιαδήποτε κυβέρνηση από ένα μπλόκο», είπε χαρακτηριστικά, απαντώντας στο αν θεωρεί πως οι κινητοποιήσεις των αγροτών συνιστούν εκβιασμό. «Το πιστεύω και το πιστεύει και όλη η κοινωνία», πρόσθεσε, επικαλούμενος τον κίνδυνο για θανατηφόρα τροχαία από τις παρακάμψεις στην εθνική οδό.

Ο κ. Κυρανάκης υπερασπίστηκε σθεναρά τους ελέγχους στον ΟΠΕΚΕΠΕ, τονίζοντας ότι «έχει έρθει η ώρα να αλλάξει ο τρόπος που ελέγχεται ποιος είναι νόμιμος δικαιούχος και ποιος όχι». Παραδέχθηκε ότι «η χώρα απέτυχε, και φταίμε κι εμείς», να κάνει σωστούς ελέγχους επί χρόνια, με αποτέλεσμα «χρήματα να μπαίνουν σε τσέπες ανθρώπων που δεν τα δικαιούνται».

Διαχώρισε τον έντιμο αγρότη «που ξυπνάει χαράματα για να βγάλει το βιος του» από όσους, όπως είπε, εκμεταλλεύονται το σύστημα, ξεκαθαρίζοντας ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και «από αυτούς που δεν δικαιούνται επιδότηση θα υπάρξουν αποκλεισμοί». Αναγνώρισε, πάντως, πως η κυβέρνηση οφείλει να ασχοληθεί με το κόστος παραγωγής και τις εξευτελιστικές τιμές στο χωράφι, δηλώνοντας «μαζί» με τους αγρότες στο αίτημα για δίκαιη αλυσίδα τιμών, αλλά καλώντας τους σε συνεταιρισμό και συνεργατικά σχήματα ως απάντηση στους μεσάζοντες.

Τι λέει για τρόλεϊ, λεωφορεία, μετρό, ταξί και τρένα

Στο υπόλοιπο της συνέντευξης, ο Αναπληρωτής Υπουργός παρουσίασε το σχέδιο του υπουργείου για τις αστικές συγκοινωνίες και τον σιδηρόδρομο, υπερασπιζόμενος την απόφαση για σταδιακή κατάργηση του στόλου των τρόλεϊ και αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, επικαλούμενος μεγάλη εξοικονόμηση για τον φορολογούμενο (5,5 ευρώ το χιλιόμετρο για τα τρόλεϊ έναντι 2,5 ευρώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία) και δυνατότητα για περισσότερα και πυκνότερα δρομολόγια.

Δεσμεύτηκε ότι έως τις αρχές του 2026 θα κυκλοφορούν 1.075 νέα λεωφορεία, με σημαντικό ποσοστό ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, ενώ προανήγγειλε κάμερες στα λεωφορεία για αυτόματη βεβαίωση παραβάσεων σε όσους εμποδίζουν τη διέλευση. Για τα ταξί, υπερασπίστηκε τον νόμο του 2021 για την ηλεκτροκίνηση, άφησε περιθώριο εξαίρεσης μόνο για χαμηλόμισθους ιδιοκτήτες-οδηγούς και κατηγόρησε τον συνδικαλιστικό φορέα για παραπληροφόρηση σχετικά με τις πλατφόρμες και τα τουριστικά βαν. Τέλος, για τον σιδηρόδρομο, ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2027 η χώρα θα έχει 23 νέα τρένα με δαπάνη της ιταλικής εταιρείας, με ρήτρα καταγγελίας της σύμβασης αν δεν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, καθώς και πλήρη εγκατάσταση των ευρωπαϊκών συστημάτων ασφαλείας (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS) στη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη έως το καλοκαίρι του 2026.

Share This Article