«Περισσότερα οχήματα, περισσότεροι οδηγοί, πύκνωση δρομολογίων, αυστηρότερη ηλεκτρική επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και νέα τηλεματική υπηρεσία για την εξυπηρέτηση του κοινού» περιλαμβάνει ο στρατηγικός στόχος, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ενημερώνοντας την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την προς υπογραφή σύμβαση για την προμήθεια 125 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων.
Ο κ. Κυρανάκης είπε ότι η προμήθεια αυτή εντάσσεται στην μεγάλη προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το 2019 για την ανανέωση του στόλου. Εκείνη την εποχή η πλειοψηφία του στόλου ήταν κατασκευής της δεκαετίας του 1990, μια εικόνα πλήρους απαξίωσης για τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούσαν.
Η ανανέωση του στόλου συνεχίζεται με στρατηγική που δεν έχει αλλάξει, όπως τόνισε ο κ. Κυρανάκης. Στην Αττική, αυτή τη στιγμή, υπάρχει μεγάλος αριθμός νέων λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένων 100 ηλεκτρικών οχημάτων, και η ανανέωση του στόλου θα συνεχιστεί.
Ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε ότι το ερχόμενο καλοκαίρι, κανένα λεωφορείο στην Αθήνα δεν θα κυκλοφορεί χωρίς air condition, με στόχο μέχρι το 2027 να φτάσουμε στα 1.500 νέα λεωφορεία νέας τεχνολογίας.
Αναφορικά με τον διαγωνισμό, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε ότι αν η σύμβαση υπογραφεί έως το τέλος Νοεμβρίου, τα νέα οχήματα θα παραληφθούν το αργότερο έως το Πάσχα. Για την πρόσληψη νέων οδηγών, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει προκήρυξη για 300 νέους οδηγούς, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του οργανισμού.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην εκπαίδευση νέων οδηγών και την κάλυψη των κενών θέσεων, προκειμένου να μειωθούν οι χρονο-αποστάσεις των δρομολογίων έως και 40%. Τόνισε ότι η ΟΣΥ θα αναλάβει το σύνολο της δαπάνης εκπαίδευσης ενός νέου οδηγού με τη δέσμευση ότι θα παραμείνει στον οργανισμό για πέντε χρόνια.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την υποδομή των ηλεκτρικών φορτιστών, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι έχει υπάρξει συνεργασία με ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ για την αδειοδότηση σταθμών φόρτισης, με στόχο την υποστήριξη της λειτουργίας των νέων λεωφορείων. Σχετικά με την κατάργηση των τρόλεϊ στην Αθήνα, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε την ανάγκη αξιολόγησης του κόστους και της συντήρησης του υφιστάμενου δικτύου, ανακοινώνοντας ότι η εκτίμηση δείχνει σημαντική μείωση του κόστους με την υιοθέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων.
Ωστόσο, έντονη ήταν η συζήτηση στην Επιτροπή σχετικά με τις υπάρχουσες συνθήκες και την ανάγκη για βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες.
The post Κυρανάκης: Νέα προμήθεια 125 ηλεκτρικών λεωφορείων – Στρατηγικό σχέδιο ανανέωσης του στόλου στις αστικές συγκοινωνίες appeared first on Newpost.gr.

