Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Τρία κομβικά σημεία για τον σιδηρόδρομο της Πάτρας

By
2 Min Read

Τρία κομβικά σημεία για τον σιδηρόδρομο της Πάτρας ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη διευρυμένη σύσκεψη με τους τοπικούς φορείς. Ο στόχος είναι διπλός: να αποκτήσει η Πάτρα σύγχρονη υπεραστική σύνδεση και ταυτόχρονα να προστατευθεί η παραλία από τη διέλευση βαρέων εμπορευματικών αμαξοστοιχιών.

Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι η πόλη αποκτά οριστικά την υπεραστική σύνδεση που στερήθηκε επί δεκαετίες. Το επιβατικό τρένο θα φτάσει στο Ρίο στις αρχές του 2028 και η επέκταση μέχρι την Κανελλοπούλου έχει εξασφαλισμένη συγχρηματοδότηση.

Η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι η παραλιακή ανάπλαση δεν ακυρώνεται και δεν θα επιβαρυνθεί από εμπορευματικό τρένο. Το σχέδιο προβλέπει το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα και την πτώση του τοίχου στο λιμάνι, δημιουργώντας ένα ενιαίο πράσινο μέτωπο. Η ανάπλαση θα συνδυαστεί με γραμμή Τραμ (light train), πάνω σε grass track, από την Κανελλοπούλου έως την Πειραϊκή-Πατραϊκή. Το Τραμ θα λειτουργήσει αποκλειστικά ως αστικό μέσο, διασφαλίζοντας ότι η παραλιακή ζώνη παραμένει καθαρή.

Τέλος, το πιο κρίσιμο σκέλος αφορά τη διέλευση των εμπορευματικών τρένων: η κυβέρνηση θα διεκδικήσει τον Μάρτιο 2026 ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για υπογειοποίηση με μονή σήραγγα από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα. Η υπόγεια αυτή διαδρομή θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα εμπορευματικά (και όπου χρειάζεται τα επιβατικά) τρένα. Καμία εμπορευματική αμαξοστοιχία δεν θα διέρχεται από την παραλία. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνεται ο διπλός στόχος: και η πόλη προστατεύεται και το λιμάνι διασυνδέεται ορθολογικά με το εθνικό δίκτυο.

Ο κ. Κυρανάκης κάλεσε τους τοπικούς φορείς να συνδράμουν στη συνδιαμόρφωση της πρότασης, ώστε να κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάρτιο του 2026 με τις καλύτερες πιθανότητες έγκρισης της χρηματοδότησης.

Share This Article