Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Λιγότερο κόστος, περισσότερα λεωφορεία – Τι αλλάζει με τα τρόλεϊ

By
3 Min Read

Στη Βουλή μεταφέρθηκε η αντιπαράθεση για το μέλλον των τρόλεϊ, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη να υπερασπίζεται το σχέδιο σταδιακής αντικατάστασής τους, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια οικονομικότερη και πιο αποδοτική λύση στις αστικές συγκοινωνίες.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Αριστεράς Νάσου Ηλιόπουλου, ο κ. Κυρανάκης τόνισε: «Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη υποδομή, περισσότερα και φθηνότερα δρομολόγια, μικρότερη αναμονή στις στάσεις και πιο καθαρά λεωφορεία».

Η αντίδραση Ηλιόπουλου

Από την πλευρά του, ο Νάσος Ηλιόπουλος κατηγόρησε το υπουργείο για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου και επιστημονικών μελετών, αμφισβητώντας τα στοιχεία που παρουσιάζονται σχετικά με το πραγματικό κόστος των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

«Υπερδιπλάσιο το κόστος των τρόλεϊ»

Ο κ. Κυρανάκης απάντησε με αριθμούς, επισημαίνοντας ότι το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με αυτό των ηλεκτρικών λεωφορείων: «Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ο στόλος των τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ. Για κάθε χιλιόμετρο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου, μόλις 2,5 ευρώ».

Όπως διευκρίνισε, η απόσυρση των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά και όχι απότομα: «Δεν έχουμε πει ότι θα υπάρξει πλήρης αποψίλωση των γραμμών τρόλεϊ. Όσα οχήματα έχουν ακόμη χρόνο ζωής θα συνεχίσουν να λειτουργούν σε βασικούς άξονες, όπως Συγγρού, Κηφισίας και Πειραιώς».

Παράλληλα, σημείωσε πως από τα ευρωπαϊκά προγράμματα προκύπτει σαφές πλεονέκτημα κόστους: «Για κάθε δύο νέας γενιάς τρόλεϊ μπορούμε να αγοράσουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, μειώνοντας τη δαπάνη για τους φορολογούμενους».

«Καμία θέση εργασίας δεν θα χαθεί»

Ο αναπληρωτής υπουργός διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν απολύσεις, εξηγώντας ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν από τον ΟΣΥ, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί πρόσκληση για νέες προσλήψεις με αυξημένες αποδοχές.

Απαντώντας στις ενστάσεις των συνδικάτων, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι έχει προηγηθεί διαβούλευση και άφησε αιχμές για πιθανές επιρροές από πλευράς κατασκευαστών: «Αυτά που μου λένε ορισμένα σωματεία είναι πανομοιότυπα με όσα βλέπω σε προσπέκτους συγκεκριμένου κατασκευαστή οχημάτων».

Κλείνοντας, επανέλαβε το βασικό μήνυμα της κυβερνητικής πρότασης: «Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη και φθηνότερη υποδομή, περισσότερα και πιο καθαρά λεωφορεία, καλύτερες υπηρεσίες και μικρότερη αναμονή για τους πολίτες».

The post Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Λιγότερο κόστος, περισσότερα λεωφορεία – Τι αλλάζει με τα τρόλεϊ appeared first on Newpost.gr.

Share This Article