Έντονη κριτική ασκεί ο Χρήστος Σπίρτζης στην Hellenic Train, με αφορμή το αίτημά της για αλλαγές στον κανονισμό κίνησης των τρένων. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών υποστηρίζει ότι η πρόταση της εταιρείας για κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και αναφέρεται σε μια σειρά από νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της θητείας του, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζει ότι εισήγαγε την υποχρεωτική παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού, αυστηρότερο ωράριο εργασίας για τους μηχανοδηγούς, ευρωπαϊκά πρότυπα για την έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων, καθώς και τη δημιουργία εκπαιδευτικών κέντρων. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και πιο αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου.
Αναλυτικά η δήλωση του Χρήστου Σπίρτζη:
Τα κέρδη τους ή η ζωή μας.
Αργά ή γρήγορα η αλήθεια για το σιδηρόδρομο θα αποκαλυφθεί.
Η αποκάλυψη ότι η Hellenic Train ζητά την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού και την τροποποίηση του άρθρου 120 του κανονισμού κίνησης, φωτίζει μία ακόμη πτυχή του σιδηρόδρομου και αποδεικνύει τόσο τα οικονομικά συμφέροντα όσο και τις πολιτικές σκοπιμότητες των ψεμάτων που διέσπειραν μετά το έγκλημα των Τεμπών. Τα ψέματα που είχαν στόχο, χρησιμοποιώντας τις γνωστές μεθόδους προπαγάνδας και χειραγώγησης της κοινής γνώμης, να διαμορφώσουν την εικόνα ότι για το έγκλημα των Τεμπών δήθεν φταίνε όλοι, οι σημερινοί και οι προηγούμενοι .
Και επειδή δεν ήμασταν, δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ίδιοι θυμίζουμε και ενημερώνουμε με στοιχεία και όχι με λόγια του αέρα.
Συγκεκριμένα ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θεσμοθέτησα και εισηγήθηκα στη Βουλή:
το νέο κανονισμό κίνησης ΦΕΚ 698 Αριθμ. ΑΣ10/77243/580. Στο άρθρο 120, θέσπισα την υποχρεωτική παρουσία 2ου μηχανοδηγού, σε κόντρα με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, καθ’υπέρβαση της ευρωπαϊκής οδηγίας. Την παρουσία 2ου μηχανοδηγού χαιρέτησαν συνδικάτα και φορείς από όλη την σιδηροδρομική Ευρώπη, καθώς υποχρεώνει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να επενδύσουν σε εξειδικευμένο προσωπικό, αυξάνοντας τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Τα πρωτοπόρα αυτά μέτρα δεν υπήρχαν σε καμία ευρωπαϊκή χώρα και έγιναν αιτήματα των εργαζομένων στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο.
Παρότι η οδηγία προβλέπει ότι τέτοιου είδους μέτρα είναι αρμοδιότητα των ιδιωτικών εταιρειών, προχώρησα στην λήψη αυτών των μέτρων, όπως ακριβώς είχε συζητηθεί με όλους τους αρμόδιους φορείς του σιδηρόδρομου, πλην των ιδιωτικών εταιρειών, που συνήθως εφαρμόζουν πολιτικές ευελιξίας στα εργασιακά τους και έναν μηχανοδηγό, λόγω του κόστους εκπαίδευσης και μισθοδοσίας.
με τον Ν.4599/2019 – Άρθρο 24 – Χρόνος μηχανοδήγησης, θέσπισα οι μηχανοδηγοί να εργάζονται 5,5 ώρες την ημέρα και να έχουν υποχρεωτική ανάπαυση. Με την εφαρμογή του νόμου σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες, δημιουργήσαμε Ισχυρό νομικό πλαίσιο προστασίας από τις ευέλικτες μορφές εργασίας και αναγκάζονται σε προσλήψεις νέων μηχανοδηγών ΟΛΕΣ οι σιδηροδρομικές εταιρείες. Η Σιδηροδρομική Ευρώπη χαιρέτισε τον Νόμο καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχος σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα και κυριαρχεί η αυθαιρεσία, ιδιαίτερα στις μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές μεταφορές.
με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΑΣ19/1052/14/2018 ΦΕΚ 3089/Β/30-7-2018 εκδίδεται στην Ελλάδα η 1η Ευρωπαϊκή άδεια Μηχανοδηγού κάτι το οποίο ήταν υποχρέωση της χώρας από το 2007, καθιερώσαμε αυστηρές προϋποθέσεις για την απόκτηση της και εφαρμόσαμε την επικαιροποίηση των γνώσεων τους σε σεμινάρια στο νέο Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ. Παράλληλα προχωρήσαμε σε εκκαθάριση των μητρώων, αποκλείοντας τους συνταξιούχους μηχανοδηγούς, που σε πλήθος περιπτώσεων αξιοποιούνταν σε πολλές περιπτώσεις στην Ευρώπη, για να «ανοίξει» χωρίς κανόνες η σιδηροδρομική αγορά.
Υποχρεώσαμε τις σιδηροδρομικές εταιρείες να εκδώσουν πιστοποιητικά τύπου Β’ όπου περιγράφεται το που είναι εκπαιδευμένος ο κάθε μηχανοδηγός, δημιουργήσαμε αυστηρό πλαίσιο για την ανανέωση τους και πρόβλεψη ισχύος μόνον για τις υποδομές και το τροχαίο υλικό που αναγράφει. Για την απόκτηση του πιστοποιητικού εφαρμόσαμε ο υποψήφιος να έχει εξετασθεί με επιτυχία στις επαγγελματικές του γνώσεις και στην επάρκειά του!
με το Άρθρο 76 – Ν.4530/2018 καθιερώσαμε τους πιστοποιημένους εκπαιδευτές και εξεταστές των Κέντρων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Δημιουργήσαμε το Μητρώο Πιστοποιημένων Εκπαιδευτών και Εξεταστών σε Ευρωπαϊκά Πρότυπα.
με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΑΣ19/38259/1879 ΦΕΚ 3242/Β/10-10-2016, ρυθμίσαμε τις ιατρικές διαδικασίες και προϋποθέσεις που αφορούν στην πιστοποίηση των υποψηφίων μηχανοδηγών και μηχανοδηγών
με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αριθ. ΑΣ19/οικ.53229/395/09-07-2018 (Β’2838) «Αναγνώριση των εκπαιδευτικών κέντρων υποψηφίων μηχανοδηγών και μηχανοδηγών», δημιουργήσαμε τα εκπαιδευτικά Κέντρα, με μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης. Μέχρι τότε δεν υπήρχε Εκπαιδευτικό κέντρο στη χώρα μας.
Τα μέτρα αυτά προφανώς συμβάλλουν στην ασφάλεια της λειτουργίας του σιδηρόδρομου και ελήφθησαν παρά τις έντονες αντιδράσεις και πιέσεις των ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών.
Στο προηγούμενο διάστημα η ομάδα προπαγάνδας και συσκότισης της αλήθειας για τα Τέμπη διαλαλούσε ότι δήθεν κατάργησαμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας και αυτό ήταν ένας από τους λόγους του δυστυχήματος . Αυτό που πραγματικά θεσπίστηκε ήταν ο συνοδός, να μην ονομάζεται προϊστάμενος, κρατώντας όλες τις αρμοδιότητες και λειτουργίες που είχε, όπως αποδεικνύεται στις Υπουργικές αποφάσεις που προανέφερα.
Όλοι καταλαβαίνουμε πλέον πως χειρίστηκαν «την αλήθεια» για τα Τέμπη και γιατί: για να συσκοτίσουν το τι πραγματικά έγινε και από ποιους.
Όπως ενημερώθηκα η σημερινή και αρεστή στην κυβέρνηση ηγεσία της Hellenic train σε συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών διατύπωσε την άποψη ότι «αιμορραγεί» με το μέτρο υποχρεωτικής παρουσίας των δύο μηχανοδηγών.
Φαντάζομαι ότι το επόμενο θα είναι να ζητήσει κ την κατάργηση των 5,5 ωρών εργασίας και της υποχρεωτικής ανάπαυσης.
Αν το υπουργείο Μεταφορών αποδεχτεί το αίτημα της Hellenic train είτε με την κατάργηση/τροποποίηση του κανονισμού κίνησης είτε με την μεταβίβαση της αρμοδιότητας στις σιδηροδρομικές εταιρείες, όπως αναφέρει και η επιστολή του Επιτρόπου Μεταφορών κ . Τζιτζικώστα, θα επιβεβαιώσει ότι στηρίζει τα κέρδη των εταιρειών σε βάρος της ασφάλειας του σιδηρόδρομου.
Η μεταφορά της αρμοδιότητας κυρίαρχων ζητημάτων λειτουργίας και ασφάλειας στις σιδηροδρομικές εταιρείες όπως η δυνατότητα κατάργησης της υποχρεωτικής παρουσίας 2ου μηχανοδηγού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή των δύο σταθμαρχών στον ΟΣΕ θα είναι μια ακόμη εγκληματική πράξη ενάντια στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Αργά ή γρήγορα η αλήθεια θα αποκαλυφθεί. Γιατί δεν είμασταν, δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ίδιοι.
The post Χρήστος Σπίρτζης κατά Hellenic Train: «Τα κέρδη τους ή η ζωή μας» – «Δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ίδιοι» appeared first on Newpost.gr.