Ανδρουλάκης: «Αναξιόπιστος» ο Μητσοτάκης, έτσι θα λύσουμε το Κυκλοφοριακό

By
3 Min Read

«Παροιμιώδη αναξιοπιστία» στη διαχείριση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα καταλόγισε ο Νίκος Ανδρουλάκης στον πρωθυπουργό από τη Βουλή, όπου συζητήθηκε σχετική επερώτηση του ΠΑΣΟΚ. «Ο κ. Μητσοτάκης, τον Νοέμβριο του 2023, ανακοίνωνε με στόμφο ότι για το κυκλοφοριακό “απαιτείται μια νέα πολιτική αστικής βιώσιμης κινητικότητας”. Για να δείξει, δε, πόσο “έτοιμοι” ήταν, μας είπε ότι όλα αυτά θα ξεκινήσουν… τον επόμενο μήνα», είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγόρησε την κυβέρνηση πώς εδώ και έξι χρόνια σπατάλησε ευκαιρίες, με εμβληματικότερη εκείνη του Ταμείου Ανάκαμψης. «Αποτύχατε», είπε «να εκκινήσετε εγκαίρως την ωρίμανση των κρίσιμων έργων, να ολοκληρώσετε μελέτες, αδειοδοτήσεις και να διασφαλίσετε χρηματοδοτικές πηγές». Πρόσθεσε ότι «σέρνονται» έργα κομβικής σημασίας, όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις στον Κηφισό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, το οποίο διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ημερίδα για το κυκλοφοριακό, τόνισε ότι η εικόνα της κυβερνητικής αποτυχίας είναι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός, Κωνσταντίνος Κυρανάκης να λέει «ότι δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα… Το πρόβλημα δηλαδή δεν είναι η έλλειψη σχεδίου και η απουσία υποδομών — αλλά οι πολίτες».

Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε, μεταξύ άλλων, τις προτάσεις του κόμματός του, όπως:

Άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των μεγάλων έργων υποδομών, «με σοβαρές μελέτες, αδειοδοτήσεις και συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης».
ίδρυση μητροπολιτικού φορέα με εταίρους την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση για την αναδιάρθρωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας στις εισόδους του Κηφισού, ώστε να αποτρέπεται η υπερφόρτωση του δικτύου.
Εφαρμογή δυναμικών όριων ταχύτητας στις λωρίδες, προσαρμοσμένα σε πραγματικό χρόνο στο φορτίο της κίνησης, «όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές μητροπόλεις».
Δημιουργία ενός έξυπνου μηχανισμού ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων στον Κηφισό, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα.
Οργάνωση και η λειτουργία πλήθους και ποικίλου μεγέθους, εμπορευματικών κέντρων για τον περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.
Νέο μοντέλο στάθμευσης με περιφερειακά πάρκινγκ προς το κέντρο και άμεση προσβασιμότητα στη Δημόσια Συγκοινωνία.
Μεταφορά δημοσίων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, και ισχυρά κίνητρα σε επιχειρήσεις για να μετακινηθούν σε οργανωμένες περιοχές παραγωγικής δραστηριότητας στην περιφέρεια.

Share This Article