Κάθε εφημερίδα έχει τη δική της σταυροφορία.
Η “ΕφΣυν”, ας πούμε, έχει τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.
Ο “Ελεύθερος Τύπος”, έχει τις προσλήψεις.
Το “Βήμα”, έχει το κράτος. Άλλωστε ήταν το κράτος, επί δεκαετίες ολόκληρες.
Η “δημοκρατία”, έχει την ορθοδοξία.
Και η “Καθημερινή”, έχει την κίνηση στους δρόμους.
Για την οποία κίνηση στους δρόμους φταίνε πάνω απ’ όλα οι γιωταχήδες και τα οχήματά τους.
Ή μάλλον φταίγανε μέχρι πριν από δυο βδομάδες, μιας και εδέησε η συμπαθής εφημερίδα (την αγοράζω κάθε μέρα, με λεφτά δικά μου όχι του ΟΠΕΚΕΠΕ!) να φιλοξενήσει και κάποιες άλλες απόψεις επί του αντικειμένου.
Όπως για παράδειγμα εκείνη του Γιώργου Γιαννή, καθηγητή στο ΕΜΠ, που μας επισήμανε πράγματα λογικά και νορμάλ.
Ότι δηλαδή “κλειδί για την βελτίωση της μετακίνησης των πολιτών αποτελούν η συντήρηση του δικτύου, η αναβάθμισή του με μικρότερες συχνότητες, η αύξηση της ελκυστικότητας των μέσων μεταφοράς και οι επεκτάσεις των γραμμών του μετρό-τραμ αλλά και του προαστιακού”.
Με την επιφύλαξη του τραμ, που ήταν, είναι και θα είναι το πιο άχρηστο μέσο μαζικής μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο, πώς να διαφωνήσει κανείς;
Κάνε πιο ελκυστικά τα ΜΜΜ κι ο κόσμος θα καταφτάσει μιλιούνια.
“Άμα το φτιάξεις, θα ‘ρθούνε”, που έλεγε κι ο Κέβιν Κόστνερ στην ταινία…
Πράγμα με το οποίο συμφωνεί και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, που μας λέει:
“Σε πολλές περιπτώσεις στο μετρό η συχνότητα των δρομολογίων είναι ανά έξι λεπτά, με αποτέλεσμα σε ώρα αιχμής να μετακινούνται ανά κατεύθυνση 10.000 επιβάτες. Ωστόσο, αν επιτευχθεί ο στόχος για συχνότητα δρομολογίων ανά τρία λεπτά, τότε ο μέγιστος αριθμός των επιβατών που μετακινούνται σε ώρα αιχμής διπλασιάζεται (20.000)”.
Απλό είναι παιδιά, ο κόσμος δεν είναι χαζός. Δώσ’ του καθαρό, κλιματιζόμενο και γρήγορο μετρό με συχνά δρομολόγια και κορόιδο είναι να πάρει το αυτοκίνητο και να πήξει στην κίνηση;
Κάνεις και πέντε παρεμβάσεις με επέκταση λεωφόρου Κύμης, με σήραγγα Ηλιούπολης, με διαπλάτυνση της εξόδου προς Λαμία στην Αττική Οδό (κάτι γράψανε τα “Νέα”, επ’ αυτού) και σιγά σιγά αποφορτίζεται η σημερινή κατάρα του Λεκανοπεδίου.
Που δεν έχει και καμία σχέση, εδώ που τα λέμε, με το παρελθόν, γιατί έχω ζήσει στη δεκαετία του ογδόντα μποτιλιάρισμα μιάμιση ώρα στο αυτοκίνητο μέσα, από τη μια άκρη της Αλεξάνδρας ως την άλλη, δίχως πορεία ή αγώνα της Τριφυλλάρας.
Αυτά τα ξεχνάνε τώρα τα αρνάκια μου και μου παριστάνουν τα αγέννητα…
Ναι, με πέντε παρεμβάσεις θα ήταν κούκλα η Μαρίτσα, έλα όμως που παπέλι δεν υπάρχει για να γίνουν.
Μάλιστα, υπάρχει μπερντές, μαρούλι, ντουλά για μπανανιές στον Όλυμπο, ντομάτες στην Κάρλα και βαμπάκια στο Μέτσοβο (μακράν ανώτερα των Αιγυπτιακών!), αλλά για το Λεκανοπέδιο γιόκ.
Πωτς γκένεν αφτό, που θα αναρωτιόταν κι ο Πάτρικ.
Γκένεν, διότι όπως εντίμως και ορθώς μας πληροφορεί η “Καθημερινή”, η χρηματοδότηση οδικών αξόνων εντός Αττικής δεν μπορεί να γίνει μέσω κοινοτικών κονδυλίων, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί κυρίως έργα στις οικονομικά ασθενέστερες περιφέρειες της χώρας, ώστε να μειωθούν οι οικονομικές ανισότητες.
Οπότε, είτε βαφτίζουμε “δομή μεταναστών” τη σύνδεση της Κύμης με την ΠΑΘΕ (με κίνδυνο να μας γλεντήσει η Κοβέσι υπό τους ήχους του “Made in Romania”), είτε ξηλώνουμε την κρατική πορτοφόλα και δίνουμε κάνα φράγκο από το πλεόνασμα ρεκόρ του εξόχως υπερήφανου Κωστή.
Και γιατί όχι, δηλαδή;
Από το τομάρι μας προέκυψε κι αυτό, να μη βοηθήσει λιγάκι την κατάστασή μας, να μη χαλαρώσει τα νεύρα μας;
Εκτός κι αν προηγούνται αναβαθμίσεις Φραπέδων και Γρύλλων, οπότε το συγκοινωνιακό της Αττικής μπορεί να περιμένει…
Υ.Γ. 1: Ανάμεσα στα άλλα που σημείωνε στο άρθρο του στο κυριακάτικο “Βήμα” ο Μιχάλης Σάλλας για την επικείμενη Αστική Ήττα του ιστορικού κέντρου των Αθηνών, ήταν και το εξής:
“Σε ό,τι αφορά τη στάθμευση των πούλμαν και των τουριστικών βαν, που σταθμεύουν στους ήδη κορεσμένους δρόμους, εντός ή στις παρυφές του ιστορικού τριγώνου, μετατρέπουν το κέντρο σε κόλαση”.
Κοίτα να δεις που δεν φταίνε για όλα οι γιωταχήδες!
Υ.Γ. 2: Υπάρχει, πάντως, κι άλλος τρόπος για να περιοριστεί το κυκλοφοριακό, ο τρόπος της γαλάζιας κυβέρνησης που προωθεί την εκτόξευση των τελών κυκλοφορίας για τα “ηλικιωμένα” αυτοκίνητα.
Δυνατή έμπνευση, αναμφιβόλως.
Πρώτα σε πτωχοποιούν, οπότε δεν μπορείς να πάρεις καινούριο τουτού και ύστερα σου πολλαπλασιάζουν τα τέλη, οπότε αναγκαστικά παραδίδεις πινακίδες.
Καζάν καζάν, που λένε και τα πραγματικά αφεντικά της Λιβύης!
Υ.Γ. 3: Μην ακούσω τίποτις εξυπνάδες ότι το νομοσχέδιο θα προβλέπει pass για αντικατάσταση του παλιού οχήματος, γιατί θα σας παραπέμψω σε όσα γράφει σχετικά με το προαπαιτούμενο οικογενειακό εισόδημα και θα χαλάσουμε τις καρδιές μας…
The post Αφόρητη κίνηση; Σε λίγο θα μας πούνε ότι φταίει η Κοβέσι… appeared first on Newpost.gr.